Här kan du läsa om våra särskilda resevillkor samt de allmänna resevillkoren som gäller.
Du kan också läsa om resegarantin som vi på Tee2Green Travel självklart har ställt till Kammarkollegiet och som ger en ökad trygghet för dig som kund.
Har du några övriga funderingar är du välkommen att maila oss på info@tee2greentravel.se eller ringa oss på 08-258885 så svarar vi gärna på era frågor.
Namnet på flygbiljetten måste överensstämma exakt med namnet i passet på resenären. Om så inte är fallet har flygbolaget rätt att neka personen påstigning. Vi rekommenderar alla passagerare som ska byta efternamn p.g.a. giftemål att vänta med detta tills efter smekmånaden. Alla flygsträckor i flygbiljetten måste utnyttjas i den ordning de kommer. Om en flygsträcka inte utnyttjas kommer efterföljande flygsträckor att avbokas automatiskt utan ersättning till passagerarna.
Följande generella villkor gäller som betalningsvillkor om ej annat angivits. Vissa hotell och flyg har andra betalningsvillkor. I samband med bokning betalas en anmälningsavgift på 1 500 kr. Resan ska vara slutbetald senast 25 dagar innan avresedag. I vissa fall kan flygbolagen kräva biljettering omgående på en bokning som ligger längre fram i tiden. Flygbolagen kan således tidigarelägga ett biljetteringsdatum som redan är satt. Om kunden inte följer de betalningsvillkor som angivits har researrangören rätt att avboka hotell och/eller flyg.
Resenären har rätt att avbeställa resan enligt följande.
Om avbeställningen sker tidigare än 30 dagar före avresan mot erläggande av en kostnad motsvarande 5 % av resans pris, dock lägst 2500 kronor. Har flygbiljetter ställts ut ska även en kostnad som täcker dessa debiteras kund.
Om avbeställningen sker därefter skall resenären betala hela resans pris med avdrag för eventuell reseskatt.
Flygbolagen är mycket strikta med ombokningar i flygbiljetter såsom namnändringar. En bokstav som är fel kan medföra att biljetten inte är giltig och att kunden på egen bekostnad är tvungna att köpa en ny flygbiljett. Det är då inte heller säkert att det finns flygbiljetter kvar eller att de kostar lika mycket som tidigare. Det är kundens ansvar att kontrollera att namnen i flygbokningen motsvarar namnen i passet. Om fel upptäcks måste de omgående meddelas till oss.
Vi reserverar oss för tryckfel och förändrade förutsättningar som ligger utanför vår kontroll då gäller Force Majeure såsom exempelvis tidtabellsändringar, strejk, bränsletillägg, förändrade skatter, försenat flyg, epedemier, karantän, försenat bagage, förändring av sittplats på flyg m.m. När kunden vill boka en resa som tidigare offererats är det inte säkert att det finns lediga rum i den rumskategori som bokningen är beräknad på. Flyg kan också vara fullbokat i den bokningsklass som bokningen är beräknad på. Om några av komponenter i resan inte går att boka kan vi tyvärr inte genomföra en bokning.
Om oturen skulle vara framme och ditt bagage går förlorat eller blir skadat skall du alltid ta kontakt med flygbolaget på flygplatsen efter ankomst. Om du har reseförsäkring skall även försäkringsbolaget kontaktas.
Det åligger resenären att se till att ett fullgott försäkringsskydd finns.
Levereras normalt 10 – 14 dagar före avresa, efter det att slutfakturan är betald. Se till att ta med samtliga biljetter, vouchers och övrig information på resan.